Program WF z AWF.
Nauczyciele wychowania fizycznego ZSZ w Rawiczu przystąpili do programu WF z AWF https://www.wfzawf.pl/ , którego celem jest poprawa stanu kondycji fizycznej dzieci i młodzieży po powrocie do zajęć stacjonarnych – walka ze skutkami pandemii koronawirusa.
Nauczyciele, którzy ukończą I etap projektu zdobędą certyfikat i będą mogli wraz ze swoją szkołą, która zechce aplikować do programu, ubiegać się o pieniądze na dodatkowe zajęcia sportowe dla uczniów. Zajęcia przewidziano dla grup do 20 osób. Pozwoli to na przeprowadzenie około 300 tys. godzin zajęć.
Tematyka szkoleń :
- psychologiczne konsekwencje pandemii COVID-19 i wynikającej z niej nauki zdalnej (zaburzenia lękowe, depresyjne; konsekwencje psychologiczne izolacji społecznej oraz obniżonego poziomu sprawności fizycznej i wzrostu masy ciała uczniów). Behawioralne objawy trudności psychicznych związanych z pandemią.
- Jak skutecznie się komunikować? Komunikowanie się z grupą i jednostką w bezpośrednim kontakcie po długotrwałej komunikacji zdalnej. Empatia w komunikacji nauczyciel-uczeń. Udzielanie informacji zwrotnych. Indywidualizacja oddziaływań. Tworzenie klimatu motywacyjnego przez nauczyciela i uczniów.
- Jak motywować? Wzbudzanie i utrzymywanie motywacji do systematycznej aktywności fizycznej. Przeciwdziałanie spadkowi aktywności fizycznej wynikającemu z pandemii.
- Jak zrekonstruować grupę? Wzmacnianie relacji społecznych w grupie rówieśniczej po okresie izolacji społecznej. Jak pomóc w utrzymaniu dobrego nastroju? Maksymalizacja korzyści emocjonalnych płynących z aktywności fizycznej jako element przeciwdziałania skutkom pandemii w sferze afektywnej.
- Przeciwdziałanie skutkom hipokinezji.
- Przeciwdziałanie skutkom izolacji społecznej.
- Przeciwdziałanie skutkom zdrowotnym pojawiającym się po przebyciu COVID-19 lub wspomaganie odporności organizmu.
Opracował:
Robert Korczak.