LABORATORIA NA POLITECHNICE POZNAŃSKIEJ.
Uczniowie klasy czwartej technikum ekonomicznego uczestniczyli w laboratoriach typu ELOTOR skierowanych do przyszłych techników ekonomistów. Grupa dwunastu uczestników pod okiem pracowników uczelni (pani Marty Bućko-Łoś oraz pani Grażyny Kończewskiej) realizowała 40-godzinne zajęcia w ramach projektu „Czas zawodowców BIS-zawodowa Wielkopolska” wraz z opiekunem Agatą Kubiak.
Zajęcia to innowacyjny pomysł, który ma swoje korzenie w koncepcjach tworzonych w ramach Akceleratora Wiedzy Technicznej (AWT®) obejmujących także doświadczenia ze współpracy z Central Ostrobothnia University of Applied Sciences w Finlandii. Ze względów epidemiologicznych laboratoria odbywały się w formie zdalnej jako prezentacje, konsultacje z prowadzącymi, pokazy, zdalne wykonywanie ćwiczeń, łączenie się z urządzeniami w laboratoriach, praca samodzielna uczniów na podstawie przygotowanych materiałów czy praca w grupach.
Zajęcia specjalistyczne w laboratoriach miały na celu stworzenie rzeczywistych warunków pracy wzbogaconych o możliwość pełnego zapoznania się z najnowocześniejszym sprzętem. To połączenie dwóch najważniejszych elementów praktyki – kontaktu z wyposażeniem wykorzystywanym w przedsiębiorstwach oraz systemem ośmiogodzinnej pracy. Przed uczestnikami było wiele wyzwań m.in. przeprowadzenie rozmowy rekrutacyjnej, dokumentacja przedsiębiorstwa, założenie własnej firmy czy zatrudnienie pracownika. Grupa musiała stawić czoła nowej formie zajęć ( praca z nowym oprogramowaniem i łączenie ze sprzętem, który znajduje się 100 km od Rawicza ) i w miarę poznania rosło ich zaangażowanie. Uczniowie czerpali z pracy wiele satysfakcji przy wsparciu prowadzących.
Dla uczestników laboratoriów była to kolejna możliwość, by poszerzyć swoje zawodowe kompetencje i być konkurencyjnym na rynku pracy. Młodzież została poddana testom sprawdzającym zdobytą wiedzę i umiejętności, a efekty pracy widnieją na certyfikatach potwierdzających udział w przedsięwzięciu.
Agata Kubiak