Jak być świadomym konsumentem?
Uczniowie trzeciej klasy Technikum w zawodzie technik logistyk w ramach zajęć z pracowni magazynowej oraz organizacji prac magazynowych poznawali prawa i obowiązki konsumentów, podstawy prawne dotyczące gwarancji oraz rękojmi. Swoją wiedzę pogłębiali na spotkaniu z Powiatowym Rzecznikiem Konsumenta w Rawiczu – panią Honoratą Biernat.
W ramach współpracy ZSZ w Rawiczu z instytucjami uczniowie mieli okazję dowiedzieć się, kim jest konsument, jakie ma prawa w sytuacji, gdy chce zgłosić wadę towaru w sklepie stacjonarnym lub po zakupie na odległość. Pani rzecznik tłumaczyła również, jaką rolę pełni Inspekcja Handlowa i Sądy Polubowne.
Uczniowie po tym spotkaniu na pewno będą świadomymi klientami, znającymi procedury reklamacyjne i gwarancyjne oraz chętniej skorzystają z konsultacji Powiatowego Rzecznika Konsumenta.
Nauczyciel Alicja Stachowska